Translate

Kisah Nyata Azab kubur

sumber : http://zulfanafdhilla.blogspot.com/2013/01/penyebab-siksa-azab-kubur-dan-amalan.html#.Ud9yZtIj2rA

Aisyah Ra bertanya tentang azab kubur, Rasulullah SAW menjawab: Ya, azab kubur pasti ada.” (HR. Bukhari – Dalam Kitab Al-Janaiz).

“Aisyah Ra meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW berdoa dalam solatnya, “Ya Allah, aku berlindung kepada-Mu dari azab kubur…” (HR. Mutafaqun Alaih).

“Ketika orang-orang yang derhaka kepada Allah tidak mampu menjawab pertanyaan malaikat, lalu ia dipukul dengan besi… hingga ia menjerit dengan teriakan yang sangat keras… didengar oleh semua makhluk Allah, kecuali Jin dan Manusia,” (HR. Bukhari dan Muslim).


Berikut kisah kejadian nyata tentang siksa kubur yang berlaku di Jazirah Arab. Seorang pemuda yang dikeluarkan dari kuburnya setelah beberapa jam dia dikuburkan. Akibat mengalami azab kubur, pemuda tersebut telah berubah wajah dan jasadnya. Pemuda tersebut merupakan remaja muslim yang meninggal pada usia 18 tahun. seorang pemuda yang rosak akhlak dan agamanya, dan sering melalaikan solat, hampir tiga (3) jam pemuda tersebut dikuburkan, pihak keluarga meminta kubur tersebut digali semula untuk keperluan tertentu.

Dan apa yang terjadi selepas mayat tersebut dikeluarkan pandangan yang sangat mengaibkan. Rambut yang hitam menjadi putih, dari mulut dan hidung keluar darah yang masih merah pekat, seperti baru mengalami siksaan kubur yang sangat keras seperti ada yang memukul dibahagian belakang kepalanya, dengan wajah seperti diremas dan membeku.

ATTENTION!!

Berikut gambar ekstrim. Mungkin anda tidak sanggup untuk melihatnya. Harap meneruskan!





Bagi seorang muslim ini adalah pengajaran yang sangat-sangat berharga agar segera memperbaiki hidupnya dengan bertaubat dari dosa-dosa yang telah dilakukan. Sementara itu sebagai pengajaran dan iktibar untuk kita.


Read more: http://zulfanafdhilla.blogspot.com/2013/01/penyebab-siksa-azab-kubur-dan-amalan.html#ixzz2YnTwNAfE

Tidak ada komentar:

Posting Komentar